De tweede helft van de eerste projectweek

31 juli 2017 - Kâmpôt, Cambodja

Elke dag dat we langer op het project zaten gingen de coversation classes steeds beter. De studenten durfden steeds meer te vertellen, meer vragen te stellen en wij vonden steeds beter onze draai. Elke dag hebben we 3 verschillende klassen met elke keer dezelfde studenten (af en toe een nieuwe).
Op vrijdag hebben we in de middag samen met de franse scouts kookles aan de kinderen gegeven. Omdat de Fransen dit hadden voorbereid maakten we quiche, taboulé en crêpes. Het was erg gezellig met de Cambodjaanse kinderen de crêpes om te flippen, elke keer als het goed ging kregen we een hard applaus en een staande ovatie.
Op zaterdag hadden we de special activity day, er werd een soort van Olympische spelen georganiseerd.
Thou zou ons naar de andere locatie brengen, maar we hadden maar 1 brommer. Voordat we wisten zaten we er met zijn 3en op. (Dat is hier heel normaal, vaak zien we complete gezinnen met 5 personen op 1 kleine scooter). Toch vonden wij het best spannend.
Om eerlijk te zijn was de special activity day in de ochtend behoorlijk saai omdat de Franse scouts alles al hadden voorbereid en wij alleen maar konden kijken. Gelukkig konden we in de middag meedoen met alle spelletjes die werden gespeeld en was het toch nog een super geslaagde dag. Helaas zijn we wel laatste geworden met ons team...
De olympische spelen werden afgerond met een dansles van de kinderen. Ze leerden ons dansjes die ze eerder met zijn allen hadden ingestudeerd. Na nog geen 5 minuten zat de sfeer er goed in en stonden we met zijn allen te dansen.
's Avonds nodigde Thou ons uit om weer met zijn 3en te gaan eten. We hebben de hele avond lekker gepraat over de verschillen tussen Nederland en Cambodja en daarna nog een potje gepoold. Thou vertelde ons dat het hier heel normaal is om op je 17e te trouwen (en wij onze studenten maar raar aankijken toen ze vroegen of we al getrouwd waren).

1. Tjeerd en Baukje:
    1 augustus 2017
    Wat een bijzondere reis! Het klinkt als één groot feest!
  2. Tjeerd en Baukje:
    1 augustus 2017
    Wat een bijzondere reis! Het klinkt als één groot feest!