Het tweede weekend

8 augustus 2017 - Kâmpôt, Cambodja

Dag 1

Het begin van de dag ging niet helemaal zoals gepland, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.

Met de medevrijwilligers hadden we besloten om de berg Bokor Mountain op te gaan. Na behoorlijk wat geregel hadden we eindelijk een tuktuk gevonden die de berg op kon. Samen met Marianne zaten wij in de tuktuk. Peter en Cheyenne reden achter ons aan met de brommer.

Terwijl de tuktuk stond te tanken, haalden Milou en ik water. Terwijl we ons omdraaiden zagen we de tuktuk wegrijden met onze tassen en Marianne er nog in. Marianne probeerde nog duidelijk te maken dat hij op ons moest wachten, maar ja, hij sprak geen woord Engels.

Na even gewacht te hebben kwam hij gelukkig wel weer terug, maar nu zonder Marianne en onze tassen (gelukkig stonden deze bij het guesthouse op ons te wachten).

Toen we weer herenigd waren kon de tour eindelijk starten. Helaas voor ons stopte de tuktuk er na een kwartier mee en hebben we 3 kwartier moeten wachten voordat er een andere tuktuk kwam om ons weer op te halen en ons terug te brengen naar het guesthouse (missie Bokor mislukt).

Terug bij het guesthouse besloten we om te gaan kajakken in de mangroves. Onderweg begon er opeens een tropische regenbui (zo hard hebben we het hier nog nooit zien regenen). Uiteindelijk hebben we met zijn allen in een hutje midden in de mangroves 1,5 uur gewacht. Gelukkig was het super gezellig en was er een comfortabele hangmat. Toch besloten we door de hevige regen niet te gaan kajakken en reden we weer terug naar her guesthouse (missie kajakken óók mislukt).

Om toch nog even te ontspannen zijn Milou en ik lekker naar de spa gegaan voor een rug/nek/schoudermassage.

Rond half 6 's avonds begonnen we een boottocht over de rivier. Vanaf de boot hebben we de zonsondergang bekeken en toen het donker werd kwamen de vuurvliegjes tevoorschijn. Op de boot hebben we ook lekker avond gegeten, het was een leuk tochtje!

Hierna nog gezellig gezellig op een terrasje gezeten met Cheyenne en later ook nog met 3 andere Nederlanders.

Dag 2

Vandaag weer een nieuwe dag, dus ook weer nieuwe kansen om naar Bokor Mountain te gaan. Dit keer is het wél gelukt. Om half 9 werden we 's ochtends opgehaald voor een groepstour met een minivan. Gelukkig hadden we nu wel zonnig weer (zorgt wel voor extra veel hitte). Erg veel mooie uitzichten en tempels gezien. Op het achtergrond kon je goed de geluiden van de jungle horen (apen, vogels en vooral veel insecten). Op de terugweg konden we onze ogen niet meer open houden en hebben we lekker geslapen. Voor de rest lekker op terrasjes gezeten en avond gegeten.

(De blog over de rest van de projectweek post ik volgende week)

1. Tom:
    8 augustus 2017
    Duurde wel heel erg lang voor een nieuwe blog, je liet ons trouwe fans wel lang wachten.
  2. Tjeerd en Baukje:
    8 augustus 2017
    Ook al gaat niet altijd alles zoals je had gepland, het blijft leuk volgens ons. En het maakt het ook spannend. Wel een totaal andere wereld dan de onze. Het doet ons denken aan onze reis naar Indonesië. Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Liefs, Tjeerd en Baukje
  3. Wilma:
    8 augustus 2017
    Leuk om mee te lezen en mee te beleven.
    We wachten vol spanning op nieuwe berichten. Volgens mij heb je het er zeer naar je zin en kun je prima voor jezelf zorgen!
  4. Robert:
    8 augustus 2017
    Ik ben het eens met de andere reacties.... Weer een leuk verhaal en mooie foto's!
  5. Alexandra van Laar:
    8 augustus 2017
    Superleuk om te lezen, wat een geweldige ervaring!
  6. Bob de Boer:
    11 augustus 2017
    Mooi reisverhaal om te lezen. Geniet nog even van jullie mooie reis!!