Siem Reap en de terugreis

13 augustus 2017 - Siem Reap, Cambodja

Na een reis van ongeveer 9 uur van Kampot naar Siem Reap kwamen we aan in ons hotel (na Siem Reap waren we pas naar Phnom Penh gereisd). Op onze eerste dag in Siem Reap hadden we meteen besloten om een sunrisetour te doen bij Angkor Wat en ging de wekker al om 4 uur 's ochtends.
Van te voren hadden we alvast een tuktuk geregeld die ons de hele dag rond zou brengen. Om half 5 stond de tuktukdriver al vrolijk op ons te wachten. Eenmaal bij Angkor Wat aangekomen hebben we de zonsopgang bekeken en binnen in de tempel gekeken. Over de tempels renden allemaal apen en er waren veel grote vlinders. Het was allemaal erg mooi en indrukwekkend.

Wij hadden gekozen voor een kleine tempeltour, dus wij gingen alleen de 3 grootste tempels bezoeken. Onze tweede bestemming was Angkor Thom, dit was een soort stadje gemaakt van oude tempels met één hele grote tempel. Ook was het oude paleis van de koning te zien.
De laatste bestemming van onze tour was 'the Tomb Raider' (zo noemden ze de tempel ivm de film). Deze tempel was midden in de jungle en er waren allemaal bomen door- en omheen gegroeid. Veel delen van de tempel waren ingestort en overwoekerd met planten. Dit gaf een erg mooi gezicht.
In de middag waren we zo moe door de hitte, het vroege opstaan en het lange lopen dat we lekker 2 uur lang hadden geslapen. In de avond zijn we uiteten geweest op Pub Street (een erg gezellige straat midden in Siem Reap). Op Pub Street werden veel rare dingen verkocht zoals gefrituurde vogelspinnen, slangen en schorpioenen. Die avond heb ik om een keer eens wat nieuws te proberen een krokodillenburger gegeten.

De volgende dag in Siem Reap hebben we niet heel veel gedaan, vooral veel over de markten gelopen, in winkeltjes gekeken en lekker gerelaxt.

De terugweg naar Nederland is in tegenstelling tot de heenweg erg goed verlopen. Dit keer geen vertragingen en geen vluchten gemist! Onderhand zijn we gelukkig weer veilig thuis aangekomen. (Het duurde even voordat de laatste blog werd gepost omdat we het weer erg druk hebben met school).

1. Baukje en Tjeerd:
    23 augustus 2017
    Dag Maaike,

Wat een enorm interessante en avontuurlijke reis hebben jullie achter de rug! Die zal je je hele leven blijven herinneren denk ik zo. De blog over de Killing Fields was indrukwekkend. Je snapt niet hoe mensen elkaar dat aan kunnen doen en hoe een land en de mensen na al die verschrikkingen hun leven weer kunnen oppakken. Heel erg bedankt voor het delen van al jullie ervaringen en de mooie foto's. En fijn dat jullie weer veilig terug zijn! PS: Brrr, krokodillenvlees......